Dina köpvillkor
Vi har som mål att alltid ge personlig och hög service till våra kunder. Nedan följer de köpvillkor som vi arbetar efter och som överensstämmer med gällande lagstiftning och våra egna riktlinjer. Vid frågor kontakta vår kundservice.
Priser
Alla priser är i SEK och inklusive moms. Priset som gäller är det som är angivit den dag kunden gör sin beställning. Eventuella fraktkostnader redovisas innan du bekräftar köpet.
Beställning
Alla beställningar sker via vår webbutik. Vi tar alltså inte beställningar via vanlig e-post, telefon eller fax. Avbeställning av en order kan göras till vår kundservice ända fram tills dess varan har skickats. Därefter står du som kund själv för returfrakten. Minderåriga (under 18 år) får ej genomföra köp utan målsmans godkännande.
Personuppgiftshantering
Vi hanterar dina personuppgifter på bästa sätt genom att följa de lagar som finns. Netail AB är personuppgiftsansvarig och alla personuppgifter skyddas från externt intrång samt hanteras enligt bestämmelserna i GDPR (General Data Protection Regulation).
När du gör ett köp hos oss ger du ditt samtycke till att vi hanterar dina personuppgifter. De personuppgifter vi samlar in är: namn, postadress, telefonnummer, e-postadress samt IP-nummer.
Dessa uppgifter behöver vi för att hantera och leverera köpet. För leverans samt betalning delas några av uppgifterna med logistik- och betalningspartners. Vi lagrar inga betalningsuppgifter så som kortinformation eller personnummer hos oss. För att kunna kommunicera med dig angående din order, sparar vi din e-postadress. För dig som prenumenerar på vårt nyhetsbrev delar vi din e-postadress med en nyhetsbrevstjänstpartner. Du kan enkelt avregistrera dig från vårt nyhetsbrev genom att klicka på “Avregistrera” längst ner i brevet. Dina personuppgifter sparas också för eventuella framtida reklamationer och garantier. Personuppgifterna sparas hos oss så länge du samtycker och eller lagen kräver. För bokföringen sparas köphistorik i sju år. Vi säljer aldrig dina uppgifter till någon. Du har rätt att få ett utdrag på uppgifter om dig samt få dem ändrade eller raderade. Kontakta vår kundservice om du har frågor eller behöver hjälp med detta.
Betalning
Hos oss kan du välja mellan flera olika betalningsmetoder via Klarna - fakturabetalning, delbetalning, kortbetalning samt direktbetalning via din internetbank. Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos här.
Klarna
Klarna Faktura - Betala inom 14 dagar, ingen fakturaavgift!
Klarna Konto - Samlingsfaktura med möjlighet att delbetala
Kortbetalning - VISA/Mastercard
Direktbetalning via din internetbank - Handelsbanken, Nordea, SEB, Swedbank
Transporter
Vi använder oss av DB Schenker när vi skickar varor. Du kan välja att få paketet skickat till ett Ombud, till Jobbet och Företag, Hem dagtid eller Hem kvällstid. Välj det leveranssätt som passar dig bäst när du kommer till kassan, innan du bekräftar köpet. Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, ska du omedelbart anmäla detta till transportbolaget. Om de ej åtager sig skadeansvaret kontaktar du vår kundservice.
Paketombud 59 kr
Leverans sker vanligtvis till mottagarens närmaste Schenker Ombud. Det finns ca 1600 Ombud över hela landet på platser du besöker varje dag som servicebutiker och bensinstationer. Sök närmaste Schenker Ombud här.
När ditt paket nått ombudet får du en avisering via sms eller e-post. Där står paketets löpnummer och hos vilket ombud du ska hämta ditt paket. För att hämta paketet behöver du legitimation och paketets löpnummer. Hämtas paketet av annan person än mottagaren, ska bådas legitimation uppvisas.
Paketet ligger kvar hos ombudet i 14 dagar. Påminnelseavisering sker sju dagar efter ankomst till ombudet. Därefter skickas det tillbaka till oss.
Till Jobbet och till Företag 99 kr
Paket levereras till jobbet/företag under normal arbetstid, kl 07.00–17.00 och mottagen transport signeras som vanligt vid reception eller vid anvisad godsmottagning.
Privat mottagare aviseras via SMS alternativt e-post och hämtar sedan sitt paket i receptionen/godsmottagningen. Beställaren måste säkerställa att arbetsgivaren godkänner detta leveranssätt för privata paket till arbetsplatsen.
Om mottagaren ej är anträffbar gäller följande alternativ:
1. Paketen kan hämtas på Schenkers terminal efter överenskommelse.
2. Paketen körs ut mot extra ersättning efter överenskommelse.
Hem dagtid 159 kr eller kvällstid 229 kr
Hemleverans sker på dagtid eller kvällstid, när mottagaren är hemma och personligen kan ta emot varorna. Samtliga sändningar aviseras via telefon. Därför måste mottagarens telefon- alternativt mobilnummer som kan nås dagtid alltid anges.
Hemleverans kvällstid sker vardagar mellan 17.00–22.00, inom angivna postnummerområden. Övriga postnummer distribueras dagtid. Hemleverans dagtid sker vardagar mellan 07.00-17.00.
Fraktavgifter
Fraktavgiften är oavsett vikt:
59 kr Paketombud
99 kr Jobbet/Företag 07.00-17.00
159 kr Hem dagtid 07.00-17.00
229 kr Hem kvällstid 17.00-22.00
Outlösta paket
För outlösta paket hos ombud debiteras en avgift på 200 kr för frakt och returhantering.
Leveranstid
Beräknad leveranstid inom Sverige är ca 2-3 arbetsdagar för lagervaror och ca 7-10 arbetsdagar för beställningsvaror. Om en vara är tillfälligt slut hos leverantören, meddelar vi dig beräknad leveranstid. Om leveranstiden skiljer avsevärt mellan olika varor kommer vi att dela upp din leverans. Eventuella merkostnader för detta står vi för. Annars gäller den längre leveranstiden. Vid beställning/förbeställning av säsongsprodukter och andra varor levererar vi hela ordern utifrån sista datumet. Vi reserverar oss för oförutsedda förseningar i leveranser som beror på våra leverantörer eller postgången.
Reklamation
Om en vara är felaktig, defekt eller slutar fungera vill vi naturligtvis rätta till det. När du får hem din leverans, vänligen kontrollera innehållet med en gång. Om något är fel, i leveransen eller på en vara, kontakta oss på vår kundservice så snart du kan. Likaså om en vara slutar fungera som den ska efter en tids användning. Bifoga gärna en digital bild om möjligt. Vid eventuell retur och ersättningsvara står vi för fraktkostnaden.
Ångerrätt
Du kan ångra ditt köp hela 30 dagar efter du har fått hem leveransen, utan att ange någon anledning. Köpesumman återbetalas i sin helhet, exklusive eventuella fraktkostnader, senast 30 dagar efter det att vi har återfått varan. Skicka tillbaka varan i originalförpackning om sådan finns. Kontakta vår kundservice för vidare detaljinstruktioner. Om du utnyttjar din ångerrätt betalar du fraktkostnaden tillbaka själv. Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den är du betalningsansvarig. Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav.
Force Majeure
Vi är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet ska anses vara bl. a myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t ex restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc.
Övrigt
Vi reserverar sig för eventuella skrivfel och ändringar av tekniska data som är utanför vår kontroll. Vi garanterar inte att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende eller färg.
Copyright Sweden - all information på vår sida är copyright skyddat samt att alla bilder innehåller osynlig vattenstämpel.